lördag 13 augusti 2011

Barnvänliga restauranger

Här om dagen hade jag besök av syrran med familj. Vi hade tänkt att gå ut och äta på kvällen och jag fick i uppdrag att kolla upp om det fanns något bra ställe där barn var välkomna här i Malmö. Har man inte själv barn får man i det här läget tänka om helt. Är man dessutom vegetarian gör det inte saken lättare. I vanliga fall blir det ju typ en öl på Möllan.

Men, men.... jag letade och letade. Tillslut beslutade vi oss för att prova TGIF på lilla torg vilket visade sig bli väldigt lyckat. Och eftersom jag själv snurrade runt på nätet och letade efter tips så kommer mitt här:

TGIF
- Bra personal som inte var främmande för barn
- Stor plats för både vagn och kids med spring i benen
- Egen barnmeny där det till och med fanns "Bebismat"
- Redan ganska hög ljudnivå vilket gör att lite barnstoj/skrik inte hörs
- Barnstolar och blöjor finns där
- Ballonger och kritor som underhållning
- Bra priser och mat även för vuxna

Hoppas det kan hjälpa någon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar