söndag 3 juli 2011

Sneaker mums

I fredags var jag hos ortopeden för att få inlägg till mina skor. Hur det gick där får vi ta i ett annat inlägg för det var så många missuppfattningar så hälften kunde varit nog.

Hur som.... när jag gick dit hade jag gympaskor på mig. Det har jag i stort sett aldrig annars. Förutom vid träning så klart.

Men det var då det slog mig.... jag kände mig som en sån där hipp nybliven 2000-tals mamma. Jag vet inte vad det är men jag tycker att de flesta småbarnsföräldrar går omkring i gympaskor. Det finns säkert en logsik förklaring till det. Inte helt lätt att stuffa runt i sandlådan med höga klackar.

Till sina gympaskor ska man gärna ha någon lite sportig skaljacka också. Nu har jag ju inte någon sån... och ingen unge heller för den delen. Men jag får se om jag fortsätter med att använda gympaskor till vardags. Risken är nog ganska liten. Men det kändes fräscht.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar