söndag 9 mars 2014

Jag är tjejen...

... som oftast är ganska chill. Men ibland blir jag arg. Och då kan jag bli riktigt arg. Typ som igår... när vi kollade på melodifestivalen.

På bästa sändningstid i ett krisdrabbat land som försöker få bukt med ungdomsarbetslösheten så står en tjej och sjunger "Dont't wanna work, I wanna make money when I sleep..."... OCH... FÅR HÖGA POÄNG!!!

Seriöst... det kröp i hela kroppen på mig. Hur i h****te kan de släppa igenom sånt skit. Jag antar att jag är lite för mycket chef. Men tyvärr är detta en attityd som man som arbetsgivare ofta möts av.

Jag funderade ett tag om det var jag som hörde fel i texten eftersom ingen annan verkar ha reagerat och att det inte har blivit någon debatt. Men nej... jag tror jag hörde precis rätt.

Så nästa år blir jag inte förvånad om en låt som heter "Släng ut blattarna" får höga poäng... jag menar det finns ju många Sverigedemokrater i vårt land. Och tydligen får man sjunga precis om vad man vill. Politiskt korrekt eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar