onsdag 25 september 2013

I fredags kom...

... Fredrik och hämtade mig på jobbet. Jag tog en snabbdusch och sen begav vi oss ut på byn för att leta föda.

Vi gillar båda rolig mat och vi hamnade tillslut på Jetzt vid Möllan. Det är något polsk/ryskt ställe... typ. Innan vi gick ut så sa Fredrik att han var inte så hungrig så han ville bara ha något litet.

Jag var lite inne på samma bana och valde att beställa in lite rökt ost till min polska öl (aaahhh sååå gott) och en linssoppa. Fredrik beställde in golonka.

Alltså jisses... det var längesedan jag såg så mycket mat. Bilderna gör inte köttbiten rättvisa... för den var gigantisk. Tillbehören bestod "endast" av potatismos, surkål, senap, sötad gurka, rödbetssallad och syrade morötter.

Då köttet tydligen var sjukt mört (långkok) och gott så lyckades mannen sluka hela... en anings illamående. Men det var en riktigt trevlig matupplevelse (ooo nu lät jag seriös). ... även för mig. Har ni vägarna förbi och är hungriga så gå till Jetzt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar