söndag 5 januari 2014

"Vintern är karg...

... jag är så jävla arg" (citat från Varan-tv). Hur i hela friden ska man ha råd att bli vuxen och köpa hus?!?

Jag vill inte skryta, men jag skulle ändå anse mig vara duktig på att spara pengar osv. Men ändå är man ju inte i närheten.

Låt säga att ett normalt hur ligger på ca 3 miljoner. Och då är det ändå inte något fancy. Då ska du ha 450 000 i kontantinsats för att ens kunna köpa det. Sen vill man ju inte vara heeelt barskrapad efter köpet.

Ja alltså... detta är ju inte något nytt... så jag är inte förvånad. Jag är nog kanske mer bara frustrerad och förvånad över hur alla andra kan ha råd?!? Jag har bra med sparpengar, en köpelägenhet, ett bra jobb... men ändå... nope.

Hum ja... det var det... nu har jag fått avreagera mig lite. Vi får väl helt enkelt bli sambos om tio år eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar