måndag 24 oktober 2011

Jag blir så arg....

Japp, då tänkte även jag slänga mig in i det stora "blogg-bråket" som pågår just nu, Quetzala Blanco vs Blondinbella.

De som känner mig skulle kanske lätt tro att jag ratar Isabella... men icke. Hon är min nya idol. Sjukt duktig tjej med mycket driv. Hon vet vad hon vill och jobbar hårt. Många har dessvärre åsikter om att hon är en ytlig person som lever i en rosa bubbla. De som tycker det tror jag dock inte har följt hennes blogg utan skaffar sig en åsikt utifrån vad de har hört ryktesvägen.

Eller så är det den underbara svenska avundsjukan som lyser igenom..."Varför ska hon gå runt med en LV väska när inte jag kan"... jo, för att hon jobbar rumpan av sig och hade du själv haft orken och tjänat de pengarna skulle du också valt en sådan väska istället för att köpa en på H&M. Ja, ja... nog om det.

Hennes "fiende" då, Qutzala, är en något mörkare person. Jag vill inte uttala mig för mycket om henne då jag känner att jag inte har följt hennes blogg så länge. Men... när jag såg hennes nya tidning tyckte jag att hon var EXTREMT töntig.

Hennes försvarstal går ungefär ut på att man ska inte bara visa upp en "perfekt värld" utan även visa upp hur det är att må dåligt. Ok, fine... men tro mig... been there, done that... och jag hade INTE mått bättre av att läsa en tidning som normaliserar mediciner och självsvält. En sådan tidning får bara en deppig person att stanna av och stå still i sitt mående... inte förmågan att ta sig ur det och se framåt.

Nej, blä för den här tidningen... som jag först trodde var ett skämt men som tydligen helt seriöst ska tryckas. Och nej, tro mig... jag vet att positiva tankar inte kan bota en depression... men det gör inte negativa heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar