tisdag 18 december 2012

Jag och min chef

Ja, jag gillar min chef... det har nog ingen missat. Detta innebär dock inte att hon är extra snäll mot mig eller att jag aldrig får skit på jobb. Nästan tvärtom. Men hon är rak och på något vis ganska lik mig. Till och med mer än vad jag trodde....

I fredags skulle vi ha jullunch med alla butikschefer i syd. Tyvärr sa min kropp ifrån och jag mådde verkligen skitkass på morgonen efter ett rejält blodtrycksfall. Allt gick bra men jag fick ringa cheifen och ställa in lunchen. Efter så tyckte jag att det kändes lite pinsamt men, men.

Så idag... så hade jag och chefen lite telefonmöte och lägescheck. Allt gick bra och så frågade jag om hon skulle komma förbi butiken senare i veckan. Och då kom det... precis som Madickens fröken fick hjärnskakning när hon fick det så mådde chefens kropp inte alls bra... precis som min ha, ha.

Ja, nu skrattar jag klart inte åt henne utan hoppas verkligen att hon mår bra. Men det kändes mest skönt på något vis att det finns andra som har det likadant.... och som dessutom får lite panik när man mår dåligt. Det är kanske lättare än vad man tror att råka anställa någon som är som sig själv... det gör ju iallafall jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar