torsdag 24 april 2014

Den när...

... du är tillsammans med någon som verkligen heter sitt för och efternamn. Ja, jag vet inte om ni riktigt förstår vad jag menar. Men Fredrik ÄR liksom Fredrik Bengtsson... och har alltid varit. Han heter till och med det i min telefon.

Jag själv går vanligtvis endast under namnet Paula. Oftast behövs inte något efternamn då det inte finns jättemånga andra som heter det.

Så... vad ska jag då heta om vi gifter oss. Ja, nu ska vi inte göra det än på ett tag... men tanken har ju slagit oss båda.

Personligen så känns det faktiskt som att det lutar åt Bengtsson. Att ta bort Fredrik Bengtssons efternamn skulle ju nästan vara som att ta bort lite av hans identitet.

Sen kan jag ju tycka att alla andra jagar ovanliga efternamn så som Af Rosenblalabla... så kunde det ju vara chill och bara säga att nej men jag vill heta Bengtsson.

Who cares... folk kallar ändå mig bara för Paula. Men, men vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar