onsdag 2 juli 2014

Ahhh...

... äntligen har vi bytt barnmorskemottagning och barnmorska. Eftersom tanken är att jag ska bo i Helsingborg nu så kändes det givetvis bäst så.

Och jisses... vilken skillnad. Här tog det sig tid och ifrågasatte absolut ingenting... eller jo, möjligtvis hur de jobbar i Malmö men, men.

Vi gick igenom allt från början fram till nu. Fick tid till ytterligare ett ultraljud, fick remiss till extra psykologkontakt med specialinriktning som jag/vi får ha både innan och efter förlossning (sjukt lyxigt), fick kolla på olika filmer om förlossning och tiden efter med amning (eftersom Malmö anmält oss till föräldrautbildning för sent) osv, osv.

Här har de dessutom drop in tider som man kan komma in på om man skulle känna sig lite orolig eller något. Allt som allt la det ner två timmar på oss under vårt första besök. Nice.

Kurt mår bra... jag inte lika bra... då alla mina energireserver låg i botten. Jag har gått upp två kilo nu men ska få dricka speciella näringsdrycker för att försöka komma på banan. Sen tycker jag iofs att jag mår bra, men det är ju klart bra att ta hand om kroppen lite. Mina sockervärden är dessutom fortfarande dåliga.

Efteråt var vi så nöjda (jag var lite smått tagen efter alla filmer vi hade sett) så vi gick till favvostället Kafferepet (även kallat Kaffegöken av mig) och åt frukost.
 
Ägg och sill borde ingå i alla frukostar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar