söndag 6 januari 2013

Nej, jag ska inte...

... ge mig in i "negerbolls"-debatten... ni kan vara lugna. Jag säger och har alltid sagt chokladboll så ja...

Men... jag läste det här lilla inlägget. Allt är frid och fröjd för min del tills det att han skriver om sin dotter och missnöjet över sitt hår. Där vill jag bara inflika att ETT... är det inte upp till föräldrarna att få sina barn att känna sig fina och säkra i sig själva så att de inte ifrågasätter sin omgivnings skönhetsideal?!?

TVÅ... jag har nog gjort samma sak tuuuuuusen gånger när jag var liten. Jag har alltid velat ha långt hår. Men icke... jag har fjunit svenskt hår och kommer alltid att ha. Jag får inte tjockt och fint hår om inte jag sätter i löshår. Och jag tror faktsikt inte min mamma eller pappa någonsin har tyckt att detta var så speciellt hjärtskärande.

Man kan ju liksom välja hur man ser sina problem. Ja, ja... that was it. Negerboll heter det iallafall inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar