måndag 22 april 2013

Tjuriga tanten Paula...

... sitter hemma och är bitter idag. För en vecka sedan fick jag en lapp om att idag klockan 07.00 skulle min badrumsrenovering påbörjas.

Så ja... jag ställde klockan på 06.00 på min lediga dag så att jag skulle hinna att duscha osv innan hantverkarna skulle komma (ja, de har nyckel). Hela gårdagskvällen spenderade jag dessutom till att tömma hela badrummet och min hall (det är svårare än vad det låter).

Men tji fick jag. Nu är klockan 13.44 och än så länge har inte någon renovering påbörjats. Jag blir sjukt frustrerad. Tänk om jag känner för att ta mig en kaffe i bara bh:n liksom ha, ha. Nej, men seriöst... det finns ju privata saker som man gör i hemmets stilla vrå. Det behöver inte alltid betyda snusk och konstigheter liksom.

Ja, ja... har jag tur så börjar de inte alls idag för då kan jag duscha i min egen dusch imorgon innan jobbet. Nu ska jag försöka ta mig en tupplur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar