lördag 16 mars 2013

Har jag...

... fått en konstig uppfostran?!? Jag börjar undra. Jag ser mig själv som en positiv person och gillar att ge folk i allmähet pepp och uppmuntran. Så när jag hade besök från en man i butiken som var trevligt så tänkte jag att han skulle få veta att jag tyckte det.

- Oj du var mig en trevlig man!
- Jasså minsann.

Okej, tänkte jag. Man behöver kanske inte ge tillbaka komplimanger men, men. Så på kvällen tänkte jag göra ett nytt försök.

- Du var en trevlig överaskning. Och så såg du ju trevlig ut också.
- Oh ja, killen hela dan. Äckligt trevlig vettu.

Är jag konstig eller kan man själv kräva att få lite uppmärksamhet och pepp när man själv ger det?!? Jag fattar att han svarade med glimten i ögat... men ändå. Jag vet inte... jag lägger ner när inte intresset verkar vara större än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar