söndag 31 mars 2013

Usch...

... den sensate veckan har jag bara velat vara liten igen. Vuxen okej... det är nice. Men ibland så hade man önskat att man fick vara fem år igen för en dag.

Här kommer en lista på vad jag önskar mig just nu:

- Någon som någon gång lagar mat till mig.

- Någon som någon gång hjälper dig med vardagsbestyren, handla, städa, fixa, tvätta, betala räkningar m.m.

- Någon som frågar mig hur jag mår när jag kommer hem.

- Någon som kan lyssna på ens "problem" efter en lång dag på jobbet.

- Någon som tycker att jag är viktigast på jorden och värd att tas hand om (detta gäller endast hemma... på jobbet tas jag redan hand om)

Hum ja... det var nog det viktigaste. Sen kanske det inte vore någon bra idé att mamma flyttar in. Men gahhh... tänk att få släppa huvudansvaret över saker och ting i ja... fem minuter i ens liv. DET hade varit nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar