måndag 11 juni 2012

The day from hell

Ah, för sören vilken dag jag har haft. Det började med att kollegan var sjuk... iofs mer synd om henne än om mig i det fallet... men även om vi lyckades mecka ihop personal så märks det att en ordinare är borta. Ja, ja... hoppas hon blir frisk innan sin semester.

Sen skulle vi ju inventera imorgon var tanken... och de dära inventeringsscannrarna befann sig nere i stan och skulle upp till vår butik. Hum... efter lite meck löstes även det.

För att vara lite före min tid så ringde jag och frågade vad det var för batteri som skulle vara i scannrarna så jag kunde gå och handla. Givetvis blev det ändå fel batteri.

Sen satte jag mig för att skriva under förra veckans inventering... och vad upptäckte jag då... jo hela inventeringen hade gått in TVÅ gånger... så alla rättningar jag hade gjort hade gått in dubbelt. Tjo...

Lite smått panikartat fick jag ringa mig chef som tack och lov höll lugnet (hon hörde väl på mig att jag var nååågot stressad). Vi kom då fram till att vi skulle göra om inventeringen och skjuta upp nästa till nästa vecka. Kändes bra.

När vår avlösningextra väl kom så skulle jag gå och inventera vårt extralager... men vad händer då... jo jag lyckas dra in ena lampan i väggen så den går sönder... och till saken hör att den andra redan var trasig. Nu är det inga vanliga lampor utan riktiga bygglampor. Och utan ljus är det ganska svårt att inventera. Så än en gång fick jag ringa till chefen i panik he, he...

Men hon kom på den briljanta idén att jag kunde gå och köpa en ficklampa så länge... så det gjorde jag. Nu är extralagret inventerat och imorgon sätter jag och chefen igång vid sju och gör klart. Snälla, snälla ge oss flyt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar