söndag 21 oktober 2012

Gårdagen tog sig en vändning...

... och trots tjurande och opepp så lyckades det bli utgång.

Jag hade sagt att nej... jag skulle minsann inte ut, tog mig en äggamacka och öppnade en öl. Sen började jag prata med min Nobletorget-homie som var sugen på utgång. Jag sa nej, nej, nej... men visst... hon kunde ju få komma hem till mig och dricka lite vin så jag fick sällskap.

Men det hon redan visste var ju att när Paula dricker öl så ja, då dricker hon sällan en. Så efter fyra stycken så styrde vi kosan mot Tröls (vissa av oss snubblade in... och nej, inte jag). Det var ungefär så långt jag orkade gå. Där träffade vi på något halvbonnigt gäng som bjöd oss på öl (för ooo ja, jag behövde verkligen fler).

Plötsligt var klockan ett och de skulle stänga. Jahapp tänkte vi... och gick vidare till Grand. Där tvingades Paula stå i den läskiga kön (ja, jag har ju en tendens att svimma i sådana)... men min partner in crime såg till att jag mådde bra. Gött.

När vi väl kom in blev det mer öl och sen träffade jag på både kollegor och gamla Emmabodabor. Så där hängde jag ett tag med ett gäng hipsterkillar som Emmabodakontakten fösökte tussa ihop mig med. De var dock väldigt tråkiga och ställde frågor som "Hur länge har du bott i Malmö då?". Jisses... lite mer fantasi än så får man väl ändå ha.

Men de andra var trevliga och de försökte dra med mig till KB när väl Grand stängde. Men icke. Jag gick hem och somnade på soffan. Det var ju inte så här min lugna kväll skulle se ut. Men trevligt var det. Vart min utgångspartner tog vägen vet jag inte riktigt... tur att vi är likadana he, he.

Början på lördagsmyset.

Klädfrustration.

Öl på byxa.

Öl i bar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar