torsdag 25 oktober 2012

Suget, Gitarris och jag.

Det fanns en tid... jag låt oss säga runt 2007 kanske... som jag lyckades träffa en lika ångestladdad man som jag själv he, he. Jag tror aldrig vi var riktig tillsammans men det var passion så det hette duga. Eller ja... jag vet inte. Kanske mer något osunt beroende av varandra.

Hur som så trillade jag över en låt som vi brukade sjunga tillsammans instängda i min lilla inrökta lägenhet vid Folkets Park. Han spelade på sin egenbygda gitarr och sen la vi oss och sov mitt på dagen. Det var lite av vår favoritgrej att göra tillsammans... "mittpådagensov". Gå ut bland folk gjorde vi helst inte.

För ett tag sen så träffade jag på en av hans gamla kompisar. Jag hade inte tänkt på honom på länge men nu dök det upp en massa nostalgi i huvudet på mig. Det vi hade då var kanske inte något bra direkt... men alltså ja... se alla dessa människor som man möter och som spelar roll under speciella skeden i livet.

Så... nu var jag djup. Så det får räcka för idag. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar