onsdag 24 oktober 2012

Håll den!

Ja, jag älskar också serien "Torka aldrig tårar utan handskar"... det vore ju synd att gå emot strömmen he, he. Nej, men... jag blev kär i serien. Otroligt fin och välspelad.

Hur som så läste jag en krönika i morse som gjorde mig lite upprörd. Den gnällde på att de inte pratade värmländska i serien trots att de kom från Värmland. Orka, kände jag då. Wallander pratar inte skånska heller... så det så.

Och sen... det värsta av allt. Krönikören gnäller på Stefan Sauk. Enligt mig är det en av hans absolut bästa rollen som han någonsin har gjort. Så äkta och så gripande. Ja, man är van att se honom i tuffare roller... men jag tror att det är just därför som det känns mer på riktigt. Usch vad arg jag blev he, he... men, men... det är kanske det som krönikor är till för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar