måndag 19 maj 2014

Livet är inte...

... alltid som på film... för att citera min käre pojkvän. Och nej... det är det verkligen inte. Vi skulle gå på bröllop i lördags... men efter att ha haft tre helvetes veckor bakom mig så nej... det gick bara inte.

Jag är så långt ifrån den sprudlande mamman som det lyser om. Jag är däremot sjukligt ängslig, ångestfylld och lipig. På jobbet går allt bra tack och lov... och även under de få tillfällena som jag får vara med Fredrik i veckan. Men annars... fyyyy...

Så vi tog beslutet att jag fick stanna hemma och vila. Men vi började ändå dagen med en promenad och frukost i solen.

För att dämpa mitt dåliga samvete över att Fredrik har lyckats att skaffa sig en psyko flickvän så bjöd jag honom på finfruskost på Café Fahlmans och tog honom med ner till hamnen för att kolla på en stor båt (bådar gott inför föräldraskapet det här he, he). Jag kan även ha lovat att Lill-Kurt får heta Bengtsson när han kommer ut. Fast... det vill jag ju ändå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar