fredag 1 april 2011

En dålig vana

Jag har ett problem.

Jag vet inte om jag är ensam om det eller om det finns någon som kan stötta mig i det här.

Syndromet har jag valt att kalla "AKS" - anonym kartong sparare. Och det är inte vilka kartonger som helst. Det är typ mjölk och juice kartonger.

Ohh va bra tänker ni, hon tänker miljövänligt och sorterar osv. Men nej, nej. Det brukar ungefär gå till så här:

Paula är törstig. Köper ett paket Proviva (i'm a junkie). Dricker Provivan. Upptäcker att snart är den slut. Köper ny Proviva. Öppnar det nya paketet. Låter det gamla paketet stå kvar med en slatt i.

En bild säger mer än 1000 ord. Här är mitt kylskåp.

Tre av fyra ska bort.


1 kommentar:

  1. Hehehe jag har nästan samma problem, jag låter helt tomma juiceförpackningar stå kvar i min kyl och när jag tänkt ta mig ett glas så blir jag pissed!

    SvaraRadera