söndag 3 april 2011

The loppis syndrome

Nu har jag varit på loppis. Det hör söndagar till. Eller gjorde. Här i Malmö finns det inte så där jättemånga roliga men, men.

Jag har under åren samlat på mig en del fina grejer. Tycker mycket om svenskt porslin osv. Problemet är dock exakt när man ska säga stopp. När har man fått nog?!?

När du går där och rotar och hittar nåt udda fat från Rörstrands för en tia så är det svårt att låta bli. Fast att du inte alls själv samlar på just den servisen. Du vet ju vad det är värt och en dag kanske du kan lägga ut det på Tradera.

Den dagen kommer dock aldrig.

Så idag har jag "onödig-shoppat" en "Picknick" bytta utan lock och två udda kaffefat i "Mon Ami" serien. Vad jag ska ha dem till vette gudarna. Men jag pysslade ihop lite alternativa lösningar. Det var ju så billigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar