tisdag 26 april 2011

Kolmården

I ett år har jag tjatat, gnällt, gråtit, bönat och bett. Med så i fredags var det äntligen dags. Jag fick åka till Kolmården!!!

Senast jag var där var väl för en sisådär 24år sen (jisses man känner sig gammal när man skriver så). Jag har många fina minnen därifrån. Jag kollade på delfiner, fick en gosedjurstiger som fick heta Tigris och åt glass ur en mugg som såg ut som en apa. Så förväntningarna var minst sagt höga.

Tyvärr så blir kanske aldrig något riktigt sådär bra som i gamla barndomsminnen när man försöker återuppleva dem. Inget gosedjur fick jag och glassarna hade de nog tagit bort. Jag fick nöja mig med en sleden GB sandwich.

Men vi hade allt roligt ändå. En mycket lyckad dag.

Fylld av förväntan.

Hemma hos Bamse i "Bamses Värld".

Vissa av djuren kunde man gå in och klappa.

Eftersom de inte hade flodhästar så blev noshörningarna favoriter istället.

Klassisk djurparksbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar