söndag 3 april 2011

Sham-poo

Ny affärsidé på G. Jag ska börja göra shampoo. Hur vet jag inte riktigt än, men hur svårt kan det vara.

Jag vet inte om någon kanske känner igen sig, men varje gång jag ska köpa nytt shampoo ställs jag inför värsta dilemmat. Vilket ska jag ha?!?

Först finns där då så kallat "vanligt" shampoo. Kunde kanske funka, men nu har jag lite torr hårbotten. Ja, då finns där givetvis mjällshampoo. Säkert helt ok, om det inte var för mitt ganska tunna och livlöst hår. Ja, då finns det shampoo för mer volym. Verkar ju bra det också, men nu har jag även färgat hår. Alltså borde jag köpa det som gör så att färgen vara längre.

Phu... alla dessa val. Köper jag mjällshampoo får jag en bra hårbotten men absolut ingen volym och färgen går ur. Köper jag volymshampoo får jag fluffigt hår men med en massa mjäll och ingen färg. Köper jag färgshampoo får jag ett färggrant hår men med mjäll och utan volym.

Gahhhhhhhhhh!!!!

Så nu under produktion... "The ultimate Paula-shampoo". Jag tror det kommer bli en hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar