lördag 7 april 2012

Ahh, har haft...

... en underbar påsk än så länge. Så fler "tråkiga" bilder på syskonbarn är bara att vänta in he, he.

Jag åkte direkt från jobbet till mamma i torsdags. Hon hade fått i uppgift att passa bröderna Bondesson och Elias kom ner och mötte mig på stationen.

Kvällen gick i mysets tecken, även om Eric redan hade somnat. Vi lekte med racerbilar, hade pyjamasparty och jag fick läsa saga och natta den något mamma-sjuka femåringen. Men det gick bra... och jag tror nästan att kidz är den bästa "inte-tänka-på-jobb-terapin" som finns.

Dagen efter vaknade lill-Eric vid 06.30 och var kelsugen. Nöjdare unge har jag inte sett på länge. Han bara gillar läget med det mesta. En viss avnunsjuka uppstod dock när Eric skulle sitta i mitt knä i fåtöljen och Elias fick sitta i soffan... men mormor kom och räddade situationen så att Elias kunde sitta hos mig också.

Senare kom Evelina. Vi målade ägg, mös i soffan, kollade på Cars och hade kramkalas med lill-Eric. Tur att man är poppis!

Nu har jag kommit hem till Malmö... trött men avstressad. Skönt! Tänk vad lite barnstoj och kel kan göra för hälsan.

Mina bästisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar