söndag 8 april 2012

Jalla jalla

Ooo nu har jag varit och "jalla-jalla"-handlat. Man kan tro att jag har en nedlåtande ton på det hela när jag säger så... men icke. I löv it!

Jag har varit vegeterian i typ... ja, tolv år eller nåt sånt. Men VARJE gång jag är på middag med min familj så är det ändå ett jäkla tjat om att ooo du ska inte börja äta kött snart?!?

Nej, det ska jag inte.

Det som är lite roligt ändå är att alla de som kommenterar att guuud... det måste vara svårt att hitta mat att äta... det måste vara svårt att variera sig.. osv... de som säger så... de är ALLTID sånna som typ äter kött och potatis (och beställer capricciosa eller quatro när det är pizzadax (går de wild and crazy så blir det en Hawai :P)).

Igår när jag satt och åt typ världens godaste macka med getost, rödbetor och solrosfrön på surdegsbröd så tänkte jag att jisses (smakerna gifte sig verkligen)... tänk vad alla kött och potatis människorna missar. De skulle aldrig få för sig att beställa in något sånt här.

Så ja... nu tillbaka till min "jalla-jalla"-shopping... jag tycker att det är helt underbart att gå in på Allfrukt här i Malmö. Där finns så sjuuuukt mycket billiga och bra grönsaker, ostar, bönor m.m. Kött har de givetvis också. Jag går bara runt och myser.

Sen är det klart lite svårt för en person att fynda där då konceptet bygger på att inte svennebanan-handlar typ två tomater... utan snarare två kilo tomater. Men jag har en idé vem jag ska ta med dit och som absolut kommer att gilla det...

Mumsfilibaba.

3st för 10kr... lite lagom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar