måndag 9 april 2012

Jag försökte mig på...

... att ha en dag som jag skulle göra ingenting på och bara stanna hemma. Det funkade inte.

Det smågregnade men jag tänkte att en liiiiten loppisrunda skulle ändå vara kul. Så jag knatade hela vägen till Emmaus i Kirseberg. Sjukt skönt efter allt påskgodisätande.

På Emmaus träffade jag Mackan, hittade en nice handväska och köpte en kortärmand jeansskjorta.

Jag har länge letat efter en fin vintageväska i äkta skinn utan lycka. Så lite glad blev jag när jag hittade den här som är helt enkel. Dock i det flashiga märket Joop! he, he. Om inte annat så har jag minne av att detta var min kära systers absoluta favoritparfym på 90-talet. Själv tycker jag mest att själva ordet "Joop!" är lite roligt.

Nöjd blev jag hur som.

Arbetsabstinens... eller "roliga-kollegor-abstinens" som jag hade tog jag en snabbis inom jobbet eftersom det ändå låg på vägen. De hade i vanlig ordning varit jätteduktiga och till och med kylen var städad ha, ha.

Japp, jipp, joop!

Den "bulliga" magen och plutmunnen bjuder jag på :).
 Men det får nog bli ett par jeans med lite högre midja
till skjortan när den väl ska användas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar