måndag 28 maj 2012

Kiabatta...

... och andra roligheter.

Nja, jag och mitt ex brukade göra oss roliga över hur roligt och bonnigt man kunde uttala vissa lite mer "nysvenska" ord eller vad man nu ska kalla dem.

Hemligheten bakom det roliga ligger i att lägga betoningarna helt fel och ja... snurra till uttalet lite. Ex ciabatta... måste man säga som KIA-batta. Vapiano heter... Vapii-anoo. Tiramisu blir TIRRA-missu. Äh det är svårt att förklara... men lägg till lite bred skånedialekt så är ni hemma.

Hur som... igår när jag var på Espresso House för att inta frulle så satt jag ett bra tag och förundrades över den här skylten... jag ville liksom läsa den som "isch-aj"... och jag fattade aldrig riktigt vad det var för något ha, ha.

Men ja... nu vet jag vad det stod he, he... is-chai... men liiite roligt var det dock. Jag satt iallafall och småflinade åt mig själv och var tvungen att skicka bilden till exet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar