måndag 28 maj 2012

Ljudet av mamma

Idag när jag kom hem från doktorn så gick jag rakt in i lägenheten med mina Ecco sandaler på fötterna för att öppna upp mina fönster. Och då... plötsligt slog det mig.

Det där ljudet... ljudet av fotriktiga sandaler på golvet är ju så mycket barndom och mamma. Förskolelärare som hon är i grund och botten så har hon alltid gått omkring i innerskor hemma. När man hörde det där ljudet... ja då visste man att hon var nära... en trygghets känlsa liksom.

Jag vet till och med att jag och syrran brukade sno hennes sandaler och lura varandra. För satt man på sitt rum och hörde sandalstegen så var det som att man automatiskt ropade "Mammaaaa!!".

Ja, ja... igår var det morsdag... och jag kom minsann ihåg att ringa... vi brukar dock inte fira värst mycket, och någon present fick hon inte heller. Men jag tänkte att det här inlägget kan kanske få vara en sådan. Så grattis mamma... u rock!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar