onsdag 22 augusti 2012

Fight mellan minstingarna

Jag har ju glömt att berätta om när småttingarna skvallrade för mormor om mina otyg ha, ha. Allt blir ju så sjukt roligt i och med att de är helt allvarliga i allt de säger.

Det hela utspelade sig när vi var i Hembygdsparken. Vi skulle äta glass men innan vi kunde börja äta så skulle mamma/mormor ta "pang i fingret" (=mäta blodsocker) på Elias. Detta tog dock lite tid och hennes glass som jag hade äran att hålla i började smälta och rinna ner på min hand. Så ja... vad gjorde jag då... jo, jag lapade helt enkelt i mig glassen så att jag inte skulle kladda ner mig helt.

Men det skulle jag aldrig ha gjort. För plötsligt uppstod en kör av barnskrik från två håll:

"Mormor!!! Mormor!!! Moster Påla äter upp din glass!!!!"

Paniken lyste i deras ögon. Att äta upp någon annans glass är förmodligen i barns ögon lika med dödsstraff. Men som tur var lugnade mamma/mormor ner dem och sa att jag faktiskt fick lov he, he. Jag kände mig nöjd som inte fick skäll och som dessutom fick smaka en annan sorts glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar