torsdag 16 augusti 2012

Och nu...

... några favoritcitat från gårdagens föreläsning. Jag kommer säkert flumma vidare i de här ämnena i fler inlägg... men vi börjar här!

"En överdriven styrka blir en svaghet!"... ja, jag är för snäll och godhjärtad/trogen ibland (oj, oj, ja, jag höjer mig själv till skyarna :P). Men... då ska jag tänka att just den här svagheten är ju faktiskt också en överdriven styrka. Vänd bara på pengen liksom.

"Det finns inget rätt sätt, bara mitt sätt!"... alla är ju olika. Ingen är bra eller dålig, vi har bara olika lämplighet för olika saker.

"Det finns inga problemkunder, bara kunder med problem!"

"De som letar/hittar/påpekar fel och problem för andra är de som själva har problem!"

"Det finns inga måsten. Vi har alltid val. Välj att vilja!"

"Den som vill mest vinner!"... jag tror absolut inte att jag är bäst på mitt jobb tex... men jag vill väldigt mycket... och på det tror jag att man kommer långt.

"Känslor smittar!"... ett ruttet äpple i en fruktkorg gör inte att de andra frukterna mår bättre... tvärtom...

"Man kan aldrig älska någon till 100%... men till 80%... och resten lär man sig att acceptera!"... så sjuuukt bra sagt he, he... något jag kanske får tänka på när jag ska ut i dejtingsvängen... eller som jag hoppas på att mina kommande respektive ska tänka på... för perfekt... nej, det är jag inte.

"Om alla la samma energi på att försöka att acceptera varandras olikheter istället för att försöka att ändra på dem, ja då skulle nog alla vara ganska lyckliga!"... bra att tänka på både på jobb och i relationer.

Så... då var det slutflummat för idag. För er som vill kolla mer på snubben ifråga så kan ni kolla in Christer Olsson på utvecklingspoolen. Lite överdrivet käck kanske... men det han säger är bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar