onsdag 22 augusti 2012

Jag gillar ju barn va...

... men just nu funderar jag på om jag någonsin kommer att skaffa några. Jag har ju i vanliga fall svårt att passa in i grupper... och jag tror att de här sekterna som kallas för "mamma-grupper" inte är något undantag.

Idag när jag skulle ta min frukost vid St Knuts så hamnade jag givetvis precis bredvid en sådan här grupp. Vi snackar fyrar mammor (i min egen ålder) med sina ganska nykläckta kids. Söta förvisso men...

.. historierna som serverades till min morgonlatte gick allt ifrån epidural till moderkakor. Min macka ville inte riiiktigt in i munnen efter det. Jag satt och funderade skarpt på att ta mig en cigarett bara för att... men jag lät bli.

Diskussionerna vid bordet fortsatte dock och ena mamman fick sig en rejäl känga för att hon... hör och häpna... använde VANLIGT tvättmedel till sina barnkläder. Ve och fasa. Tur för henne att ungen lever he, he.

Men sen kom droppen... "Ooo men Anton... har du bajsat lite?!?" sa en av mammorna glatt... och vad gör hon då?!? Jo, hon hivar upp ungen på bordet bredvid mitt och byter blöja!!!

Jag röker för övrigt inte på morgonen. Men idag... ja, då gjorde jag det.

Mackan som inte gick ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar