söndag 24 november 2013

En stor del...

... av varför jag är så lycklig över att vara i ett förhållande är för att du nu har någon att planera och fantisera framtid med.

Huset som vi blev kära i är nog tyvärr redan sålt. Men vi körde ändå ut för att kolla området och reka var man skulle kunna tänka sig att köpa hus i framtiden.

Just nu lutar det åt Landskrona då det ligger mellan bådas jobb och huspriserna inte är allt för höga. Valet av stad kanske inte har varit min direkt högsta önskan innan... men ju mer jag tänker på det desto bättre blir den.

Vi tog en lång promenix längs stranden och kollade in utsikten och mysiga strandtomter. Sen slog det mig att var man än bor så blir det ju vad man gör det till. Jag skulle ju tex kunna inreda en gammal villa i Landskrona precis som jag vill. Istället för att lägga dubbla pengar och bo i ett 90-tals hus i Helsingborg eller Ängelholm.

Dessutom tror jag absolut att det finns fler som tänker som oss och en hel del kulturtanter i krokarna. Så ja... vi får se vart det bär den dagen det gäller.

Här vill vi bo...

... eller här.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar