söndag 17 november 2013

Igår kväll...

... efter jobb så fick jag ett mail ifrån min ordförande i föreningen där jag bor. Tydligen hade det varit inbrott i någon av grannlägenheterna. Usch och fy. Jag blev sjukt nojjig och började genast att fotografera alla mina ägodelar av värde och intensivgooglade "lås på fönster".

Fredrik var här hemma och fick trösta mig lite. Men värre blev det. Mitt i natten vakar jag av ett konstigt ljud och det är fantastiskt hur snabbt man kan bli klarvaken när det väl gäller. Tack guuuud för att jag inte sov ensam.

Fredrik fick leka hjälte och gå upp och kolla läget. Ingen syntes till men min puls var en aningens hög så det var svårt att somna om.

I morse gick vi och kollade hur det såg ut utanför min lägenhet. Och jo men visst... nog har där varit någon som har försökt att bända upp mitt fönster. Jag tror visserligen inte att det hände inatt... men läskigt ändå.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra... sova med pepparsprej eller med en kniv under kudden. Usch... jag är inte alls pepp på det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar