måndag 27 juni 2011

Bonden i stan

Jag och Andreas är inte direkt några hippa personer. Vi gläds åt det lilla och har en förmåga att snöa in på saker och ting (vi måste gå i Foo Fighters rehab nu tex.).

Så när vi hittade ett matställe vi gillade så blev vi helt lyriska. "Det var så nytt och exotiskt" :P.

Stället heter Vapiano och serverar italiensk "snabb"-mat. Du går in, får ett kort, går till olika stationer och beställer precis det du vill ha. Allt registreras på kortet och när du sen går hem lämnar du bara fram det och betalar. Inte nåt romantsikt ställe men väldigt god mat till bra priser och konceptet var klockrent.

Så kolckrent att jag satt hela kvällen och tänkte ringa min gamla chef (som jag också vet gillar italiensk mat) för att höra om han ville öppna samma ställe med mig i Malmö.

Tyvärr var jag för sent på det.... de ska redan öppna här i Malmö i november. Men vad gör väl det. Nu vet jag ju vart jag ska hänga i vinter.

Som en pizza ska se ut.


Goood tiramisu och gooott vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar