torsdag 16 juni 2011

För kort långkjol

Du märker att du börjar bli tant när du inte riktigt har koll på modet :P.

Ok, riktig SÅ illa är det kanske inte. Men jag fick ju en craving härförleden (ett av mina favvo ord på skånska) efter en svart långkjol.

Hur svårt kan det vara att hitta tänkte jag... men jo du.... det var inte så lätt. Är man lite rund om mage och lår så behöver du ju en större storlek.... detta innbär dock att kjolen även blir längre. Vilket jag INTE behöver då jag har korta ben. Phu ja....

Men så hittade jag en igår på Gina Tricot... listig som jag var gick jag dock dit idag för då började deras rea hö, hö, hö. Väl där stog jag och velade mellan två storlekar. Tillslut tog jag den som jag tyckte satt bäst i midjan.... men nu till problemet.... när jag kom hem började jag funder på om min kära långkjol var för kort?!?

Låter knasigt men ack så irriteraden. Det handlar nog enbart om någon centimeter men jag känner inte att jag får till den rätta looken som jag var ute efter liksom. Grrrr....

Ja, har du inga problem så skaffar du dig. Förhoppningsvis står inte någon modepolis på gatan med tumstock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar