torsdag 9 juni 2011

Dockskåp

Förra helgen var jag hemma hos mamma. Jag passade på att gå upp på vinden för att slänga lite gamla kläder och skor som jag hade liggandes där. Men när man är uppe på vinden så är det svårt att hålla sig ifrån "leksakshörnan". Ja, hörnan där alla ens gamla leksaker står.

Jag började rota så smått för att åter igen förälska mig i mina gamla dockskåpsmöbler. Där fanns dom... min gamla mini stereobänk med vinylspelare, den rosa plysch soffan med tillhörnaden glasbord och det brunkaklade badrummet. Allt i sann 70/80-tals anda.

Så nu har jag fått en ny fix idé. Jag vill ha ett vuxen dockskåp. Helt inrett i retromöbler. En bumlinglampa hade jag visst redan, men tänk små små sjuan stolar eller en svanen fåtölj. Kan ju bli hur fint som helst.... tyvärr tror jag att mitt dockhus med organgeblommigatapeter och heltäckningsmatta är sålt... men jag får se till att hitta ett nytt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar