onsdag 1 juni 2011

Tänk, tänk...

Idag har jag en djup "fundera över livet dag". Jag är på gott humör så det är inget depp eller så. Men när man inte jobbar så hinner man fundera en hel del. Och jag är en funderare. Frågor som poppar upp i huvudet är bla:

Måste man verkligen leva livet precis som alla andra?
Vad gör man om man nu ändå vill ha det precis som alla andra men man inte riktigt får till det?
Kan man vara FÖR målinriktad?
Måste man offra för att vinna fast att det inte är alls det man vill?

Det känns som jag har kommit till en sån punkt i livet då jag måste fundera över sånt. Arbetslös och distansflickvän som jag är.

Jag har verkligen jobbad rumpan av mig för att komma dit jag är idag. Med hur jag mår, jobb och boende. Jag vill inte, vill inte, vill inte... ta ett jobb jag inte gillar, flytta till en stad där jag inte vill bo, ge upp min lägenhet som jag har kämpat för i fem år. VILL INTE!!!!

Kan man kanske klara av ett liv utan man och barn? Gör man fel om man inte vill gå ett steg tillbaka? Ska man nöjda sig fast man inte är nöjd? Så många frågor....ja, ja.... så givade är min dag idag.

Hum....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar