söndag 12 juni 2011

Tjock av träning

Ja, så känns det. Direkt efter iallafall.

Många har skrattat åt mig när jag har beklagat mig över att direkt efter att jag har tränat så känner jag mig som tjockast. Magen bara putar ut och allt är svullet. De flesta brukar tydligen känna sig lite smalare efter träning.

Men äntligen har jag hittat fler i min situation (vad gjorde man innan man hade internet :P). Alla har ju trott att det sitter i mitt huvud.... men nja... snarare är det kanske så att det gör det på dem som känner sig smalare efter träning.

Nu när jag tänker efter så är det ju helt logiskt att man blir lite "tjockare" efter träning.

1. Magen kommer igång och jobbar (tarmar och sånt menar jag nu).
2. Musklerna blir tunga och trötta.
3. När man blir varm så blir du svullen.
4. Kroppen samlar på sig vattnet som den förlorat under träning.

Så... nu kan jag sova gott!

2 kommentarer:

  1. Sitter här just nu och är på gränsen till självmord nästan pga att jag känner mig 10 kg tyngre efter min träning... haha, jag hatar det, men jag vet att det blir bättre imorgon. Men vem orkar känna så här och nästan tappa suget att träna varje gång?

    SvaraRadera
  2. Sov på saken... det brukar hjälpa ;)

    SvaraRadera