söndag 19 juni 2011

I'm a smoker, I'm a joker...

I sommartid börjar hetsjakten på rökare. Du får arga blickar på dig när du sitter på en uteservering (de inte antirökarna har tänk på är att vi har suttit där hela vintern också så ja... man kan alltid hävda att vi satt där först :P), folk blir arga om man röker på balkonger för de får svårt att andas av röken (fast att de mer än gärna grillar VARJE dag heeela sommaren) osv, osv.... jag kan göra långa inlägg om detta men det känns lite onödigt.

Ömsesidig respekt är det som gäller!!!

Hur som... jag kom just på att ibland får rökare alldeles för lite creed. Jag kan säga så här... hade det inte varit för att jag hade varit ute och rökt nyss (och en annan kväll i veckan)... ja, då hade någon av mina grannar fått sina cyklar stulna.

Så ja.... rökare är inte bara dåliga för samhället... tänk på det när ni cyklar till jobbet nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar