torsdag 26 december 2013

Ibland låter vi...

... nog som två pensionärer... som typ ikväll... när vi... ja, jag och Fredrik... sitter och pratar om serviser i telefon.

Men ja... idag på jobbet så hade de utförsäljning på julsaker på Cervera. Jag har gått i typ en månad och trånat efter ett set med glöggmuggar från Rörstrands. Så nu passade jag på.

Fyra små muggar fick det bli och en fin lite skål. Jag höll där för det blev ju ändå lite pengar av det. Men jag grämde mig lite då man kanske ändå kommer behöva fler om man ju skulle ha främmande över (som man säger i Skåne).

Hur som så smsade jag glatt Fredrik och berättade om mitt fynd till vårt framtida hem (ja, drömma får man). En halvtimme senare smsar han att han har köpt fyra koppar till när han ändå var på Väla. Awww... DET är kärlek för mig he, he. Att samla på gemensamt porslin. Nu ska vi bara hitta någonstans att bo också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar