lördag 14 december 2013

Jag är så...

... trött, jag är så trött. Nej, jag har inte jobbat för mycket. Mina timmar ligger precis som de ska. Men ibland är det andra saker som tar energi.

Igår försökte jag få bukt med det hela genom att ta hjälp av lite vin. Idag kan jag inte röra mig. Och nej, inte för att jag är bakis. Jag är bara så trött.

Men Fredrik ger inte upp. Han har bestämt sig för att få med mig ut på stan idag så jag kan köpa julklappar. Jag ber till gud att det inte resulterar i diverse ångestattacker eller svimningar... men vi får se.

Planen är att be honom ta hand om min telefon. Det är ju svårt att stänga av den då det faktiskt KAN vara så att någon blir sjuk eller det börjar brinna. Men jag drömmer om en dag utan jobb-sms eller telefonsamtal. Så han får helt enkelt vara den som sållar om det är grejer som kan vänta eller som jag måste svara på under min lediga dag.

Tyvärr är det nog svårt att förstå för de som inte har varit med om det. Ett sms... det är väl ingen fara. Men har man .... som nu i december... ansvar för 24pers... så nog tänker kanske fem av dem "ett sms är ingen fara" under mina lediga dagar.

Jag vill också kunna baka pepparkakor utan att ta beslut angående jobbpass osv. Blä... jepps jag är bitter. Men på måndag så ska jag och min braiga chef lösa problemet. Om jag nu kommer upp i stående ställning....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar