måndag 23 december 2013

Jag säger bara...

... lustiga kunder.

Vi hade en extremt lustig variant här om dagen. Till att börja med var han väldigt otrevlig när han väl var i butiken... men sen blev det värre.

På eftermiddagen ringde han och bad om att få prata med min kollega. Enligt honom hade hon lagt beslag på hans mastercard.

Jag förklarade att detta inte är möjligt då vi vid köp inte håller i kundens kort utan kunden själv sätter in det i vår kortterminal. Han snäste surt och sa att då har han väl glömt kortet i apparaten och att han antog att kunden som kom efter honom då stulit det.

Detta är ej heller möjligt då vi inte kan fullfölja ett köp om kortet sitter i.... men jag orkade inte bråka. Hur som så säger jag (och får de konstigaste svaren ever):

- Ja tyvärr har jag inte kortet här, jag är hemskt ledsen.
- Varför är du ledsen?
- Jo... ja, jag tänkte ju på allt extrajobb som det blir för dig att spärra kort osv.
  Det är ju alltid lite krångligt...
- Det är väl inte alls krångligt. Man bara ringer och spärrar.

Alltså ja... vad säger man... jag försökte bara vara trevlig. Men tydligen så dög inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar