fredag 6 december 2013

Usch...

.... i morse trodde jag att jag skulle få psykbryt och en stresskollaps. Två veckor med endast två dagar ledigt. Tre inventeringar. Och lite sjukdom som grädde på moset.

Sen en heeel massa... förvisso roliga... saker som ska planeras lite. Tid till killen behövs givetvis också.

Ja, ja... jag kunde gå hem tidigare idag eftersom jag var på jobbet vid 0645. Så när jag kom hem tog jag mig en tupplur på soffan. Vaknade och hade energi till att diska upp och städa badrummet.

Jäkla lyxlirare som kommer hem från jobbet vid fem om dagarna. Själv trillar jag oftast in runt sju och då fixar man något att äta, kollar tv och somnar.

Men... nu till saken. Jag satte mig faktiskt ner och gjorde en jobbgrej på min fritid. Nja... jobb och jobbgrej... men jag skrev faktiskt en lista och ett litet schema över alla saker som göras de närmsta veckorna. Och vet ni... det funkade. Nu är jag mycket mer tillfreds och inte alls så stressad.

Listor ftw!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar