onsdag 6 februari 2013

Rude awakening

En lapp hade kommit i brevlådan innan i veckan. De skulle stänga av avloppet i köket under dagen. Helt okej, tänkte jag. Men...

När jag hör hur min dörr börjar låsas upp vid åttasnåret... då jag fortfarande ligger i sängen... utan pyjamas... ja då får jag smått panik. Okej... de knackade på en gång innan de började låsa upp... men ligger du och sover så är du inte så snabb i vändningarna.

Hur som... jag lyckades få på mig mina pyjamasbrallor och en t-shirt på fel håll. Mannen som väckte mig förklarade att ett misstag hade gjorts och att de hade råkat stänga av avloppet i både köket och toaletten och att de var tvungna att gå in i lägenheten. Tjohooo...

Så... vad gör man då när man har håret käckt på svaj och gårdagens smink under ögonen... OCH ska gå på viktigt möte vid elva?!? Jo, det var bara till att packa ihop en liten duschväska likt en gympapåse från lågstadiet (äntligen kom alla mina Weekday tygpåsar till användning) och gå ut på gården för att duscha (utlovar bilder på det vid ett senare tillfälle).

Nu sitter jag och är lite lagom förvirrad (hatar att stressa på morgonen och komma ur rutiner)... och inväntar min chef som ska komma och hämta upp mig. Vi ska "hänga" idag som hon själv utryckte det.... wohooo!!! Min idol.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar