onsdag 11 juni 2014

Ååå...

... förbaskade jäkla skitkropp. I måndags var jag och gjorde ett glykostest hos barnmorskan. Där kollar man lite olika värden och framförallt hur kroppen tar upp socker.

Tyvärr gick nu inte detta så bra för mig... vilket den YTTERST trevliga... not... sjuksköterskan var noga med att påpeka för mig. Tydligen så måste jag sluta upp med läsk, godis och andra godsaker. Viktigt var också att jag skulle äta enbart fullkornsprodukter.

Hum... lätt att göra för någon som äter knäckebröd, matvete och bönor typ. Läsk dricker jag enbart när jag är bakis och vad det gäller kolhydrater över lag så nojjar Fredrik över att jag får i mig för lite av det.

Hur som... så hatar jag att bli uppläxad och misstrodd. Men, men... på måndag får jag göra ett nytt test och så får jag helt enkelt låta bli allt vad socker heter denna veckan.

Koncentrerad saft typ. Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar