torsdag 12 juni 2014

I måndags...

... fick jag en liten genomgång av min barnmorska över hur mycket man ska gå upp i vikt när du är gravid. Jag har ju inte direkt varit någon mönsterelev när det kommer till detta... så ja, hon ville väl helt enkelt avdramatisera viktuppgång för mig.

Men konstigt nog så växer Kurtan som han ska även då jag bara har lagt på mig ett kilo. Givetvis så hade jag att ta av innan, men det är ändå ganska konstigt då jag inte aktivt låter bli att äta eller försöker banta. Så när folk undrar så tror de att jag skojar.... för jag har ju mage och ser lika pluffsig ut som vanligt osv.

Hur som... hemläxan blev nu att äta tre mål mat om dagen och sen även tre mellanmål. Hade jag fått äta socker så hade det ju varit lätt... men glass och frukt går tyvärr bort. Aja, jag får kämpa på helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar