söndag 22 juni 2014

Mums filibabba...

... i måndags var det dags igen att ta glukostest. Dagen till ära fick jag prova en annan smak och jag satt för övrigt och irriterade mig på de andra gravida som satt där och väntade för att ingen hade fotriktiga skor.

De går seriöst i ballerinaskor och flipflopps... lycka till med era knän och ryggar i framtiden säger jag... Med vänlig hälsning Paula som alltid har sneakers med inlägg.

Hur som... testet gjordes men resultatet sög. Eller jag hade ett värde på 9.8... har du över tio så räknas det som graviditetsdiabetes. De påpekade ännu en gång att jag måste lägga om kosten för går värdet över 10 så måste jag ta insulinsprutor.

Okej, tänkte jag... jag äter ju ändå bra så det är inte så mycket att ändra på. Men så på midsommar unnade jag mig lite kakor och läsk. BIG misstake!!! Fy bubblan vad jag mådde dåligt.

Så no more kakor, glass, pasta eller potatis typ. Eller ja... fullkornsvarianter kan ju funka. Det värsta är ju att Lill-Kurt och hans organ tar skada och det kan tydligen bli en komplicerad förlossning. Och hur bra mår samvetet när man tänker så.... hum... ja...

Jag ska till barnmorskan igen den 1/7 så då får de kolla upp allt igen. Maten är ju inte nåt svårt då jag i stort sett aldrig äter snabba kolhydrater eller dricker läsk osv. Men jag måste försöka att jobba med att äta jämna måltider och regelbundet. Så... det får bli sommarens projekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar