onsdag 18 juni 2014

Okej...

... just nu vill jag slå någon. Jag har ansökt om graviditetsersättning för att slippa jobba de tre sista veckorna innan Lill-Kurt är beräknad.

Men vad säger då Försäkringskassan. Jo... de tycker att jag ska jobba minst 50% under den tiden. Detta trots att vi står själva i två butiker i ca sex av åtta av mina arbetstimmar på en dag. Möjlighet att sätta sig och vila finns inte. Leveranser kommer under hela dagen och jag ska då bära 20kg tunga kartonger. Yay.

Jag har lust att filma hur våra arbetsdagar ser ut så att de fattar. Inte heller lägger de någon vikt vid vad du har för befattning i butiken. Att vara chef på 50% i två butiker är i verkligheten omöjligt. Det är ju jag som ska driva och styra upp butiken... det är liksom det mitt jobb går ut på.

Nu har jag givetvis duktiga medarbetare men de ska ju inte behöva drabbas. Ytterligare komplikationer blir det även nu med flytt osv... vet inte hur sugen jag är på att pendla tre timmar om dagen höggravid mitt i sommaren. Gahhh... jag är frustrerad till max!!! Och lite extra stress är ju bra när man är gravid... det vet ju alla... grrr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar