måndag 23 juni 2014

Ibland tror...

... jag att folk tycker att jag är otacksam och gnäller lite väl mycket. Senast igår satt jag och lipade över att vi kommer att bli tvungna att köpa hem en byrå från Ikea vilket kändes riktigt tungt för mig.

Löjligt tycker säkert många. Men ja... prova själva. Som läget är just nu så måste jag ge upp min älskade lägenhet. Jag kommer inte att kunna ha mina egna möbler eller grejer då vi ska bo i en etta.

Jag kan inte använda mina egna kläder. Jag kan inte bo kvar i en stad där jag känner mig hemma. Jag får lämna mitt älskade jobb i ett år. Jag flyttar till en stad där jag inte känner någon. Jag måste lämna mina arbetskamrater.

Dessutom så har jag inte möjlighet att planera ett bra boende för min bebis. Jag kan inte inhandla alla de grejer jag så länge har sparat till och drömt om då jag inte får sålt min lägenhet osv osv.

Det ÄR sjukt påfrestande. Även då jag vet att jo, det är självvalt och ja... jag kommer att få den bästa presenten som man kan få i hela livet och allt kommer att ordna sig blablabla. Men som det är nu... så känner jag mig mest ledsen.

Så ja... jag HATAR Ikeas malm byrå och allt den står för! Jag vill vara Paula igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar