söndag 26 februari 2012

Psyk

Åhh jag får krupp på media och den svenska politiken när det gäller psykiskt sjuka. Idag tog de upp på nyhterna att det behövs mer pengar till psykvården för att köerna har ökat explotionsartat de senaste fem åren. Den vanliga anledningen att vara sjukskriven är ångest och depression.

Okej... nu vet jag att de inte ber om min åskit... men har de funderat om VARFÖR de blir deprimerade och får ångest?!? Jag lovar att ALLA de här människorna har inte "fel" på sina psyken utan har bara utsatts för extrem press.

Och vad kan då denna press vara... jo typ ARBETSLÖSHET och indragna sjukbidrag osv. Löser regeringen det så lovar jag att köerna till psykvården kommer att kortas.

För örvrigt tycker jag att det är så roligt när media ska rapportera från psykvården... likaså politiker som förmodligen aldrig har satt sin fot på en psykklinik. De är så rädda.

De svartmålar det som bara det. Hur eller hur så är faktikst psykvården i Sverige väldigt bra. Jag med mina mat-issues osv. har ju fått en grym uppbackning, men sånt rapporteras det aldrig om.

Likaså blir jag irriterad över att sjukhusen ska få skit för att folk... och då ska jag ändå skriva väldigt få... psykiskt sjuka lyckas med att ta livet av sig när de är inskrivna på sjukhuset. Visst det är sjukt tragiskt... men det finns överviktiga människor som dör av hjärtinfarkt på sjukhuset också... fast att läkare finns på plats.

Ja, ja... så nu har jag spytt ut min galla för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar