måndag 2 juli 2012

Att tänka på

Jaaa... då ska jag gnälla lite igen he, he. Men ibland är det bra att skriva av sig sin frustration.

Jag ska inte försöka att måla upp mig själv som någon slags miljökämpe. Tvärtom. Jag är ganska dålig på att sortera sopor, kollar inte vart mina kläder är gjorda och jag väljer oftast den billigaste (dvs inte ekologisk) maten. Kollektivt åker jag dock. Men...

... allt som oftast när du står i butik och frågar om kunden vill ha en påse så tackar kunden vänligen nej för... som det så fint heter... "Så spara vi lite på miljön". Bra där kan tyckas. Men alla... eller de flesta kunderna har ändå en förmåga att alltid be om ett nytt par skor när de har provat de som stått ute i butik.

Detta är absolut helt okej... jag skulle förmodligen göra det samma. Men sen när man kommer ut från lagret och försöker förklara att tyvärr så var det det sista paret som fanns ute i butik... ja då börjar kunden vrida på sig... vill att man ska kolla upp om skon finns i någon annan butik osv.

Och det är precis HÄR som alla tappar sitt fina medvetna miljötänk. För jo men visst... kör Malmö runt med bil för att få ett nytt par... gör det... det är otrooooligt bra för miljön. För inte ska du väl ha ett par skor som har varit provade av någon annan... nej fy...

En dam ville att jag skulle sälja skon som defekt för att den har stått ute i butik en vecka. Jag undrar om HM säljer alla sina kläder som defekta då?!? Och vad tror folk att vi gör med alla skor som är ute i butik?!? Slänger?!?

Det enda som är liiiite småroligt i den här konflikten är att det kunderna inte vet... ja det är att typ 90% av alla ber om att få prova ett nytt par från lagret. Och ja... man behöver inte vara mattegeni för att räkna ut att de som har legat på lagret faktsikt också är provade. Men, men... he, he, he... något roligt ska ju jag också ha på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar